Jdi na obsah Jdi na menu

Pure

12. 1. 2009

Přístupné arkádové závody od Myšáka Mickeyho – tak by se dala v kostce charakterizovat nová závodní hra z produkce Disney Studios, která nedávno vyšla na počítače, PS3 a Xbox 360. Však ji ukutili tvůrci z Black Rock Studio, které ještě pod značkou Climax Racing vytvořilo např. MotoGP a ATV Offroad Fury, takže zkušenosti s motocyklovými hrami mají na rozdávání. I proto je jejich poslední titul opět velmi blízký motorkářské tématice.

Obrazek

Fantastická panoramata

Pure je čistě smyšlená hra, takže se v ní potkáte výhradně s neznačkovými čtyřkolkami, s nimiž si zajezdíte na 36 fiktivních, ale velmi pěkných tratích, umístěných do 7 lokací, mimo jiné např. do USA, Thajska a na Nový Zéland. Nejenže většina tratí vypadá velmi působivě, ale zdejší ohromné skoky, kdy máte okolí pod sebou jako na dlani, nechávají vyniknout zejména znamenitý model krajiny, a to prosím včetně dalekého dohledu.

Obrazek

Oproti tomu Sprint je dle svého názvu adrenalinový úprk za šachovnicovým praporkem na velice krátkých tratích, taktéž v rámci daného počtu koleček, ovšem na akrobacii se tu tolik nehledí, to spíš na dobrou jízdní stopu a vytlačování soupeřů mimo stezku. Freestyle potěší všechny kouzelníky, protože je to přesně ten závod, kdy nerozhoduje pořadí v cíli, nýbrž bodové skóre za provedené triky v rámci časového limitu. Navíc máte ještě omezenou zásobu paliva, která se doplňuje právě za čisté triky, ale také výskokem a nabráním barevných ikonek s různými bonusy, jenž se vznáší nad celou tratí.

Obrazek

Poslední je pak volnější Freeride, tedy taková svobodnější jízda bez časových tlaků, hodící se pro pilování jízdní stopy a provádění pokusných triků. Všechno dohromady pak kombinuje déletrvající režim World Tour, uváděný podrobným tutoriálem pro neznalé. Ještě před nalejvárnou si musíte postavit vlastní stroj v podrobném editoru, nebo si také můžete na klíč nechat postavit čtyřkolku automaticky. První možnost je ale mnohem zábavnější, protože si vlastně postupně stavíte celý stroj, jenž před vaším pohledem roste jako z vody.

Obrazek